5 روش برای انتقال اطلاعات از آیفون به لپ تاپ | راهنمای 2024

چه بخواهید به صورت انتخابی عکس ها یا انواع دیگر داده ها را از آیفون خود به لپ تاپ منتقل کنید یا برای تهیه نسخه پشتیبان همه چیز را از آیفون به لپ تاپ خود انتقال دهید، در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد این آموزش برای عکس‌ها، ویدیوها، مخاطبین، موسیقی، پیام‌ها، کتاب‌ها، اسناد و موارد دیگر کاربرد دارد .در ادامه راهنمای انتقال فایل از آیفون به لپ‌تاپ به 5 روش متفاوت قرار دارد. با ما در این مقاله از اداری کالا همراه باشید.

 

نحوه انتقال اطلاعات از آیفون به لپ تاپ با aseUS MobiMover

با نرم افزار انتقال آیفون - EaseUS MobiMover، می توانید با استفاده از راه حل های مختلف، فایل ها را از آیفون به کامپیوتر یا لپ تاپ به راحتی انتقال دهید. پس از نصب این ابزار بر روی رایانه شخصی ویندوزی یا مک خود، می توانید فایل های پشتیبانی شده را از آیفون خود به یکباره یا انتخابی به رایانه خود منتقل کنید. صرف نظر از برند لپ تاپ خود، می توانید فایل ها را آزادانه بین iDevice و لپ تاپ خود به اشتراک بگذارید. چه بخواهید عکس‌ها را از iPhone به لپ‌تاپ  منتقل کنید یا از آیفون به لپ‌تاپ نسخه پشتیبان تهیه کنید، EaseUS MobiMover به شما کمک می‌کند.علاوه بر این، می‌توانید با کمک EaseUS MobiMover داده‌ها را از لپ‌تاپ به آیفون منتقل کنید یا داده‌ها را از یک iPhone/iPad/iPod به دیگری همگام‌سازی کنید.

نحوه انتقال اطلاعات از آیفون به لپ تاپ با aseUS MobiMover

نحوه انتقال اطلاعات از آیفون به لپ تاپ با aseUS MobiMover

مرحله 1. آیفون خود را با کابل USB به رایانه شخصی خود وصل کنید. اگر یک پنجره بازشو ظاهر شد، روی «Trust This Computer» در صفحه دستگاه ضربه بزنید. EaseUS MobiMover را راه اندازی کنید و الگوی "Phone to PC" را در رابط اصلی انتخاب کنید. برای شروع انتقال اطلاعات از iPhone به رایانه، روی "Next" کلیک کنید.

نحوه انتقال اطلاعات از آیفون به لپ تاپ با aseUS MobiMover

مرحله 2. MobiMover شما را قادر می سازد همه چیز را از آیفون خود به رایانه شخصی با یک کلیک انتقال دهید، مانند فایل های صوتی، فیلم ها، تصاویر، کتاب ها، مخاطبین و موارد دیگر. می‌توانید یک یا چند دسته داده را با علامت زدن کادرها علامت بزنید. همچنین می‌توانید مکان فایل را برای نگهداری موارد منتقل شده سفارشی کنید. اگر مسیر ذخیره سازی را به تنهایی سفارشی نمی کنید، مستقیماً روی «Transfer» کلیک کنید و MobiMover فایل ها را در دسکتاپ ذخیره می کند.

مرحله 3. MobiMover بلافاصله شروع به انتقال فایل های انتخاب شده از آیفون به رایانه شخصی بدون iTunes با سرعت برق می کند. لطفاً اتصال USB را تا پایان فرآیند متوقف نکنید. برخی از محتواها، مانند مخاطبین و پیام ها، به عنوان یک فایل html ذخیره می شوند. با باز کردن در یک مرورگر وب می توانید آنها را مشاهده کنید.

نحوه انتقال اطلاعات آیفون به لپ تاپ از طریق File Explorer

"چگونه می توانم تصاویر را از آیفون به لپ تاپ منتقل کنم؟" اگر سوال مشابهی دارید، ممکن است بخواهید از Windows File Explorer استفاده کنید. File Explorer به شما امکان می دهد بدون iTunes یا هر نرم افزار شخص ثالث، عکس ها و فیلم ها را از آیفون خود به رایانه شخصی خود با استفاده از کابل USB وارد کنید.اگر فایل‌هایی که قصد انتقال آن‌ها را دارید، عکس و ویدیو هستند، مراحل زیر را دنبال کنید تا نحوه انتقال عکس‌ها از آیفون به لپ‌تاپ با استفاده از Windows Explorer را ببینید.

مراحل انتقال عکس از آیفون به لپ تاپ:

مرحله 1. آیفون خود را به رایانه خود وصل کنید.

مرحله 2. قفل دستگاه خود را باز کنید و به رایانه اعتماد کنید. در صورت درخواست، برای ادامه، رمز عبور آیفون خود را وارد کنید.

مرحله 3. در لپ تاپ خود، به "This PC" > [نام آیفون خود] > "Internal Storage" > "DCIM" > "100APPLE" بروید.

مرحله 4. عکس ها و فیلم هایی را که می خواهید به پوشه ای در لپ تاپ خود منتقل کنید کپی کنید.

نحوه انتقال اطلاعات آیفون به لپ تاپ از طریق File Explorer

با انجام این کار، عکس ها و ویدیوهای آیفون خود را به سرعت و ایمن بر روی رایانه شخصی خود دانلود خواهید کرد.

همانطورکه میدانید نمی‌توانید فایل‌های دیگر را از آیفون خود به رایانه منتقل کنید یا از طریق File Explorer فایل‌ها را از لپ‌تاپ به آیفون خود منتقل کنید. اگر قصد دارید انواع دیگری از داده ها را از آیفون خود به لپ تاپ منتقل کنید، به خواندن ادامه دهید تا راه های مناسب تری پیدا کنید.

نحوه انتقال اطلاعات از آیفون به لپ تاپ با استفاده از iCloud

iCloud دو راه برای انتقال داده ها از آیفون به لپ تاپ از طریق Wi-Fi در اختیار شما قرار می دهد. اگر می‌خواهید عکس‌ها، فیلم‌ها و مخاطبین را انتقال دهید، از iCloud Photos/Contacts استفاده کنید.

برای استفاده از سرویس iCloud، مطمئن شوید که فایل‌هایی که می‌خواهید انتقال دهید از حد ذخیره‌سازی iCloud شما فراتر نرود و یک اتصال شبکه پایدار و قابل اعتماد در دستگاه‌های شما وجود داشته باشد. پس از این آماده سازی، مراحل زیر را دنبال کنید تا داده های آیفون خود را در عرض چند دقیقه به لپ تاپ برسانید.

برای انتقال عکس ها از آیفون به لپ تاپ با استفاده از iCloud Photos:

مرحله 1. در iPhone خود، به "Settings" > [your name] > "iCloud" > "Photos" بروید.

مرحله 2. "iCloud Photos" را فعال کنید.

مرحله 3. دانلود عکس ها از iCloud به لپ تاپ خود را.

اگر iCloud را برای ویندوز نصب کرده اید، به تنظیمات iCloud بروید و "iCloud Photo Library" > "Download new photos and videos to my PC" را فعال کنید. پس از آن، می توانید موارد منتقل شده را در پوشه ای که برای ذخیره عکس های iCloud تنظیم کرده اید، بررسی کنید.
اگر کنترل پنل iCloud را ندارید، به iCloud.com بروید و با Apple ID که در تلفن همراه خود استفاده می کنید وارد شوید. سپس «Photos» را انتخاب کنید و عکس‌های iCloud را به صورت دستی در رایانه شخصی خود دانلود کنید.

نحوه انتقال اطلاعات از آیفون به لپ تاپ با استفاده از iCloud

نحوه انتقال اطلاعات از آیفون به لپ تاپ از طریق iCloud Drive

در حالی که اگر می خواهید فیلم ها یا اسناد بزرگ (Word، Excel، PPT، متن، PDF و موارد دیگر) را انتقال دهید، باید از iCloud Drive استفاده کنید. این یک سرویس همگام‌سازی فایل مبتنی بر سند است که به شما امکان می‌دهد به تمام اسناد خود از iPhone، iPad، iPod touch، Mac و رایانه شخصی ویندوز دسترسی داشته باشید. از هر نوع فایلی که از لحاظ نظری کوچکتر از 50 گیگابایت باشد پشتیبانی می کند. بنابراین، هنگامی که به دنبال انتقال اطلاعات از یک آیفون به یک لپ‌تاپ ویندوزی هستید، مطمئناً iCloud Drive کار خواهد کرد.

برای انتقال فایل ها از آیفون به لپ تاپ با استفاده از iCloud Drive:

مرحله 1. در دستگاه iOS خود، به برنامه «تنظیمات» بروید و [نام خود] > «iCloud» را انتخاب کنید.

مرحله 2. برای فعال کردن "iCloud Drive" به پایین بروید.

مرحله 3. برنامه "Files" را باز کنید و "Browse" > "iCloud Drive" را انتخاب کنید. فایل هایی را که می خواهید در لپ تاپ خود کپی کنید جستجو کنید و آنها را در iCloud Drive آپلود کنید.

مرحله 4. اگر iCloud را برای ویندوز دانلود و راه اندازی کرده اید، به پوشه iCloud Drive در File Explorer بروید تا به داده های آیفون خود دسترسی پیدا کنید. اگر نه، به iCloud.com بروید، با Apple ID خود وارد شوید، "iCloud Drive" را از بین گزینه ها انتخاب کنید و سپس فایل ها را انتخاب کرده و در رایانه شخصی خود دانلود کنید.

نحوه انتقال اطلاعات از آیفون به لپ تاپ از طریق iCloud Drive

اگر می خواهید تمام داده ها و تنظیمات خود را از آیفون به رایانه منتقل کنید، به جای آن از iCloud backup استفاده کنید. به غیر از iCloud، سرویس‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر دیگری نیز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند اطلاعات را از آیفون به لپ‌تاپ از طریق Wi-Fi انتقال دهید، مانند Dropbox، OneDrive، Google Drive و غیره.

نحوه انتقال فایل ها از آیفون به لپ تاپ با استفاده از iTunes

برخی از کاربران می خواهند اطلاعات را از آیفون به لپ تاپ ویندوزی بدون iTunes منتقل کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند فایل ها را از آیفون به لپ تاپ با استفاده از iTunes منتقل کنند، به خصوص کاربرانی که می خواهند از آیفون نسخه پشتیبان تهیه کنند.برخلاف سه نکته بالا، iTunes تقریباً همه فایل‌ها را از آیفون شما به یک رایانه به یکباره منتقل می‌کند زیرا با ایجاد یک نسخه پشتیبان، اطلاعات آیفون شما را به لپ‌تاپ منتقل می‌کند. علاوه بر این، اگرچه می‌توانید به محتوای پشتیبان دسترسی داشته باشید و آن‌ها را مشاهده کنید، اما نمی‌توانید فایل‌ها را بخوانید. اگر می‌خواهید فایل‌ها را از نسخه پشتیبان برگردانید، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آیفون خود را از نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

برای انتقال اطلاعات از آیفون به لپ تاپ با iTunes:

مرحله 1. آیفون خود را با استفاده از کابل USB به رایانه خود وصل کنید و منتظر بمانید تا iTunes به طور خودکار راه اندازی شود.

مرحله 2. در پنجره iTunes، روی نماد دستگاه کلیک کنید و "Summary" را از پانل سمت چپ انتخاب کنید.

مرحله 3. روی "Back Up Now" کلیک کنید تا همه چیز را از آیفون خود به لپ تاپ منتقل کنید.

نحوه انتقال فایل ها از آیفون به لپ تاپ با استفاده از iTunes

روش دیگر برای انتقال داده بین آیفون و لپ تاپ استفاده از همگام سازی فایل iTunes است. برای تبادل برنامه‌های داده در دستگاه‌های شما که از همگام‌سازی فایل پشتیبانی می‌کنند، مانند Keynote، Numbers و Pages کار می‌کند. اگر می خواهید امتحان کنید، برای جزئیات بیشتر به راهنمای اپل مراجعه کنید.

کلام پایانی

با روش‌های معرفی شده در بالا، می‌توانید عکس‌های آیفون را آزادانه بر روی رایانه شخصی بارگیری کنید یا فایل‌ها را از آیفون به لپ‌تاپ انتقال دهید. اگرچه تمام نکات به شما امکان می‌دهد داده‌ها را از آیفون به رایانه منتقل کنید، نوع محتوایی که آنها پشتیبانی می‌کنند متفاوت است. بنابراین، فایل هایی را که می خواهید جابجا کنید مشخص کنید و مناسب ترین راه را برای اعمال انتخاب کنید.

 
    نوشته شده توسط :
    منبع :
    شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

    ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.